De genomineerden werden geselecteerd uit een longlist van tien namen. Zij hebben volgens de jury geëxcelleerd op de volgende drie punten: 1)Ze laten zien dat er door marketing successen worden bereikt 2) Ze zijn innovatief en 3) Ze geven marketing zijn rechtvaardige plek in de boardroom. De jury beargumenteert de nominaties als volgt:
Baukje Bügel (40), commercieel directeur van NS Reizigers. De jury is onder de indruk van de wijze waarop Bügel de marketinginspanningen van NS Reizigers meetbaar heeft gemaakt. Er is sprake van goed denkwerk, in een omgeving die niet altijd makkelijk is, met een flinke omzet- en winstgroei.
Ton van Eijk (58), marketing directeur van Wehkamp.nl. De jury is begeesterd door de wijze waarop Van Eijk in korte tijd als marketeer een turn around heeft geboekt. Er heeft echt innovatie plaatsgevonden en Van Eijk is de motor en inspirator.
Felix Tenniglo (48), managing partner Inshared. De jury vindt Inshared een prachtige marketingcase met veel visie en aandacht van de gedreven marketeer Tenniglo. Hij weet het marketingspel in een moeilijke markt in de volle breedte te spelen, met oog voor de operatie én financiële resultaten.
De prijs wordt dit jaar voor de tiende keer uitgereikt. Die uitreiking vindt plaats op 3 juni tijdens het Marketeer of the Year-event in de Rai. De prijs is een initiatief van Nima, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Tijdschrift voor Marketing.
De jury bestaat uit:
Jan Willem Sieburgh (Rijksmuseum, winnaar van de prijs in 2009)
René Repko (Hema, winnaar van de prijs in 2008)
Herwin van den Berg (BST Company, winnaar van de prijs in 2007)
Hans Hagenaars (ING, winnaar van de prijs in 2006)
René Frijters (winnaar van de prijs in 2004)
Robert de Groot (VBAT, winnaar van de prijs in 2003)
Hans Molenaar (voorzitter PIM)
Muriel Arts (voorzitter Nima)
Monica van der Meeren (USG Capacity)
Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing en voorzitter van de jury).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!