Le Nest is 3500m2 groot en wordt gebouwd in Vervey aan het Meer van Genève, op de plek waar Henri Nestlé in 1866 zijn eerste fabriek liet verrijzen.
Lifestyle
De 'experience' opent in het voorjaar van 2016 de deuren en kost het Zwitserse concern volgens Tinker ruim 40 miljoen euro. Een vijfde van dat bedrag is gereserveerd voor scenografie; het bedenken en ontwerpen van de beleving. Aan de scenografie werken vanuit Tinker fulltime 15 tot 20 man. Het Utrechtse bureau is verantwoordelijk voor het (strategisch) concept, het ontwerp (in 3D, 2D en multimedia) en de productie en levering ervan. ‘Le Nest is meer dan het zoveelste brand experience center. We hebben er echt een betekenisvolle attractie voor alle leeftijden van gemaakt’ vertelt mede-eigenaar Erik Bär van Tinker. ‘Bezoekers krijgen een interactieve en persoonlijke kijk achter de schermen bij een wereldberoemd voedingsmiddelenconcern.’ De focus ligt daarbij op gezonde voeding en een gezonde lifestyle.
Forum
Onderdeel van Le Nest is een wereldwijd Food Forum van Nestlé, dat als doel heeft vooruitstrevende visies, ideeën, uitdagingen en oplossingen te delen met bezoekers. Het is een plek waar de complexiteit van het voeden van de wereldbevolking en het ontwikkelen van duurzame oplossingen duidelijk moet worden. Het meest in het oog springend in het Food Forum is – volgens Tinker - de interactieve ronde tafel die omringd wordt door indrukwekkende infographics over de staat van de wereld. Met de tafel wil Nestlé mensen en meningen bij elkaar brengen en een constructieve dialoog laten ontstaan.
Tinker imagineers is een bureau voor creative consultancy en ‘belevingscommunicatie’ uit Utrecht. Met een team van dertig consultants, ontwerpers en producers maakt Tinker in co-creatie tentoonstellingen, experiences en evenementen voor bedrijven, maatschappelijke organisaties en musea
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!