Je hebt een mooie merknaam bedacht en een prachtig logo laten ontwikkelen. So far, so good. Wat kan er nu nog misgaan? Nou, behoorlijk veel. Het serieuze werk begint bij het zichtbare gebruik van het merk. Waar gewerkt (gemerkt) wordt, daar worden fouten gemaakt. Maar in een aantal gevallen kun je je afvragen of er niet iemand op de implementatie-afdeling heeft liggen slapen. Wij verzamelden 25 voorbeelden waar de uitvoering tot uiterst opmerkelijke situaties leidde.
Dan sta je toch wel een beetje voor ...
Canal heeft in Utrecht een bijzondere naam.
Vette pech voor Rijschool Geluk
Het was even wennen vlak na de rebranding van Dexia Bank België naar Belfius
Ik wist het! Ik wist het!
Dominos.jpg
Geen misser, maar juist een mooie naam in uitvoering van Domino's
Hotdogs
Naaifoutje van Hollister
Er klopt iets niet met JEANUS
MediaMarkt doet hier toch wel een beetje gek. 18 logo's 'versieren' hun pand in Eindhoven. Kregen ze de lampen gratis van de plaatselijke fabrikant?
Kies uw lettertype nauwkeurig
MitchellsWhores.jpg
Mitchell's schimmige praktijken
Het is maar wat je netjes vindt
Verrassend (natuur)lijk in Tuincentrum Osdorp
Zou de gehaktmolen er nog staan?!
NSprinter
Die verrekte schuifdeuren!
Starbucks-haters zullen ongetwijfeld in hun vuistje lachen
Een 'accident waiting to happen'
Het belang van de juiste spatiering wordt onderschat
Van der Lullig .... eh Lubbe
Of is het gewoon slim? Free publicity gegarandeerd!
Van onderen!
Dus eigenlijk voor hem & haar?
Jumbo bij de Appie!
Merknamen bedenken is ons vak maar ook het verzamelen van namen is voor ons dagelijkse kost. Op De Naamafdeling noemen wij dit 'namespotting''. In de Namespotting Weekly maken wij elke week een selectie van bijzondere en opvallende merknamen binnen een bepaald thema.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!