Unilever Food Solutions wil effectiever communiceren met haar klanten, meestal chef-koks in keukens en restaurants.
‘Meestal gebeurt dat via het laten proeven van onze producten of te laten zien hoe ze bereid worden’, zegt Joris Broekmans, senior-manager New Demand Creation bij Unilever Food Solutions. ‘Naast het werk van de accountmanagers die dat doen willen we nu zoeken naar nieuwe manieren om onze klanten te informeren en binden. We zien CRM als een effectieve aanvulling daarvoor en kijken nu wat er op dat gebied mogelijk is.’
Daarvoor wordt er nu een pilot gehouden in Turkije om te kijken hoe de koks daar met de producten Unilever Food Solutions bereikt kunnen worden. Bij succes kan de pilot gefaseerd worden uitgebreid naar ruim 55 landen.
Unilever wordt hierbij bijgestaan en geadviseerd door 2organize, een bureau dat zich richt op marketing en automation. Het verwerkt en analyseert nu de lokale ervaringen die worden opgedaan in Turkije.
Lars Crama, Business Development Director bij 2organize. ‘Dat kan om verschillende dingen gaan. Een van de onderzoeken bijvoorbeeld was gericht op de vraag of kortingsacties een goed instrument zijn in Turkije. Het bleek van niet.’
Met dit soort resultaten hoopt Crama meer inzicht te krijgen in hoe de crm van Unilever Food Solutions zich op de lokale markten kan richten. ‘Later moet dit leiden tot modellen om de
marketing performance wereldwijd te verbeteren.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!