Mannen in witte pakken: nu ook in Japan

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Werd Amsterdam een half jaar geleden al opgeschrikt door een reclame-aktie met , nu is Tokyo aan de beurt. Mannen in witte pakken zijn kennelijk trendy in reclameland.

De Amsterdamse mannen - waarom zijn het eigenlijk altijd mannen? - waren uitgerust met Bluetooth. De nietsvermoedende enkeling die en een mobiel met Bluetooth bij zich had en Bluetooth aan had staan en 'zichtbaar voor anderen' had aangevinkt en binnen bereik was en spontaan inkomende berichten accepteerde en het bericht ook nog opende, kreeg een instructie onder ogen die hem naar een mobiele website bracht. Benieuwd hoeveel er dat uiteindelijk zijn geweest.

De mannen in Japan zijn slimmer uitgerust, en hebben meer trefkans. Op hun buik dragen ze een LCD-scherm dat de boodschap uitdraagt, en op hun rug prijkt een . Het overgrote merendeel van de mobieltjes in Japan is uitgerust met een lezer voor die codes. Richt de camera, 'klik', 'enter' en je bent er.

Het gaat hier om een campagne voor , een Japanse electronica-fabrikant die zijn producten niet alleen via retailers maar ook via direct aan de man brengt.

Eigen winkels heeft Uniden niet. Wel, sinds kort, mobiele showrooms. Dat zijn grote interactieve schermen op strategische plaatsen, op dit moment alleen nog in de trendy Tokyose wijk Shimokitazawa, waarop je rechtstreeks Uniden-producten kunt uitkiezen en bestellen. De mannen zijn er om het publiek te wijzen op het bestaan van die mobiele showrooms. Wie op de QR-codes klikt, krijgt een op zijn scherm die de locaties van de dichtsbijzijnde mobiele showrooms aanwijst.

Mannen-in-witte-pakken-marketing begint steeds geavanceerder te worden. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar.... Men In White Suits Marketing 2.0?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie