KPI Dashboard: managementinformatie op een presenteerblaadje

Infobesitas, het gevaar van big data. Dichtgroeien, verdrinken in een overvloed aan gegevens. Hoe kun je makkelijk en snel de gigantische hoeveelheid verzamelde gegevens overzichtelijk presenteren, en delen met alle geïnteresseerden? KPI Dashboard helpt big data behapbaar te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘We willen de ‘infobesitas‘ terug dringen en de overload aan informatie compact en toegankelijk maken via een tablet altijd onder handbereik. En alleen dát rapporteren wat er op dat moment écht toe doet, in een visueel aantrekkelijke vorm’, zegt oprichter Arjen Vaalburg. Hij ziet zijn KPI Dashboard daarvoor als de nieuwe resource managementtool.

Realtime, snel te delen, en ad hoc
Het draait om drie eigenschappen. KPI Dashboard maakt al je gegevens in één oogopslag realtime zichtbaar, en presenteert ze als managementgegevens. Die data deel je volledig of deels, en zijn ze makkelijk traceerbaar. Ten slotte breng je eenvoudig op het laatste moment informatie naar voren, zonder tussenkomst van ingewikkelde ICT. Via een app die aan het systeem gekoppeld is laad je scripts die je à la minute de gewenste informatie voorschotelen. Arjen: ‘Traditioneel moet ICT hiervoor aan de slag, die met andere, vaak langlopende projecten bezig zijn. Even snel een onderzoek of pilot opzetten is er dan niet bij.  Uniek aan het KPi dashboard is, dat je dit als manager nu zelf kan. De resultaten worden uiteraard weer real time in het KPI-Dashboard getoond.’

Vraag vanuit de markt
Arjen: ‘KPI Dashboard past bij de trend dat marketeers en CEO’s in toenemende mate beslissingen nemen op basis van feiten en klantinzichten. Daarnaast willen ze weten hoe vaak daadwerkelijk gekeken wordt naar de verkregen informatie en resultaten. Met onze tool kun je zien of en wie in de organisatie naar de gedeelde inzichten kijkt. Het helpt bedrijven heel snel intern draagvlak te krijgen, met compacte informatie voor degenen voor wie het interessant is.”

Zachte informatie
Een groot verschil tussen het KPI Dashboard en conventionele CRM-systemen is de gebruikmaking van klantinzichten. Nieuw zijn de compacte, grafische vormgeving en de combinatie met een Customer Insights Tool waarmee sales- en front office medewerkers klantinzichten kunnen vastleggen en die direct, rechtstreeks in het dashboard worden weergeven.  Arjen: ‘Customer insights die aan de voorkant van de organisatie binnenkomen, mogen niet verloren gaan’. Deze ‘zachte’ informatie kan niet in standaard getallen gevangen worden maar  in dit dashboard kunnen ze wel worden weergegeven. Arjen: ‘Het is ongefilterd en slaat managementlagen over waardoor het veel directer het contact tussen de klant en de organisatie weergeeft. Ook de front office medewerkers voelen zich hierdoor beter gehoord.’. Het KPI-Dashboard is door zijn compacte opzet binnen enkele weken operationeel

Dichter naar de klant toe kruipen
KPI Dashboard is nu een maand live, de interesse is groot. De focus ligt voorlopig op expansie binnen Nederland. Arjen: ‘We focussen ons eerst op het klantcontactmanagement, wat direct op ons adviesgebied valt. Organisaties met een klantenserviceafdeling en een front office die afgescheiden is van de rest van de organisatie. Daarnaast zijn er de bedrijven die dichter naar de klant toe willen kruipen. Een voorbeeld hiervan zijn healthcare organisaties. Deze organisaties kunnen de management informatie goed gebruiken om organisatie-breed klantinzicht te verkrijgen en daarop direct actie te ondernemen.‘

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie