Copywriter Pim Gerrits stapt per 11 augustus over naar Lemz. Hij werkt 10 jaar bij KesselsKramer wat hij in een aankondiging op Facebook ‘het beste decennium uit zijn leven tot nu toe’ noemt.
Bij Lemz gaat hij werken met art director Pepijn Rooijens die sinds 2012 creative director bij Lemz is. Zij gaan samen de zone leiden - Lemz werkt in een cellenstructuur - waarin onder meer Ikea is ondergebracht. ‘Wij verheugen ons enorm op zijn vakmanschap’, zegt Mark Woerde desgevraagd. De komende periode worden meer aanstellingen bij Lemz bekend, maar het bureau treed daar niet actief mee naar buiten. ‘Pim is een van de mensen die Lemz komt versterken en daar zijn we heel blij mee. Wij proberen op alle fronten te verzwaren, zodat het werk over de hele breedte beter wordt. Ons beleid is dat we daar actief mee naar buiten te treden als het eerste werk is gemaakt.’
Gerrits zegt over zijn overstap: ‘De goede mensen van Lemz hebben recent een grote indruk op de wereld gemaakt met de Sweetie-case voor Terres des Hommes. Ik weet toevallig dat er nog veel meer goed Lemz-werk is en aan komt. Ik beschouw het als een eer daar een rol in te spelen.’
Na zijn studie aan de Academie voor Journalistiek en radio en tv-werk voor onder meer KRO, TROS en VPRO is Gerrits sinds 1994 copywriter bij bureaus als Publicis, Only, Direct Company en Lowe Live.