Dat blijkt uit onderzoek door Redshift Research en Bite. Ze ondervroegen 2000 Britse en Amerikaanse consumenten van 17-31 jaar. Van hen zei 43 procent geen gebruik te maken van Twitter, terwijl slechts 41 procent aangeeft meer dan drie uur per week op Facebook te zitten. Bovendien: 65 % van de millennials gaat nog altijd vaker via een laptop of pc het internet op dan middels een tablet of smartphone.
Lezen boeken populair
Ook blijkt het lezen van boeken weer populair te worden. 37 procent van de respondenten vindt zichzelf een fervente lezer. Bijna twee derde van de vrouwen (61 procent) zei dat ze meer vrije tijd doorbrengt met het lezen van boeken dan met het spelen van online games.
De gemiddelde millennial surft 108 uur per jaar op het internet, brengt 71 uur op Twitter door en besteedt 77 uur per jaar aan het lezen van online nieuws. Ze besteden gemiddeld 36 uur per jaar online aan showbizznieuws en roddels over beroemdheden.
Nuancering simplistisch beeld
Het onderzoek nuanceert het beeld dat in veel onderzoeken is geschetst. ‘Er zijn zo veel studies van deze generatie en veel ervan hebben een veel te simplistisch beeld geschilderd van hoe de 17-31 -jarigen zich eigenlijk gedragen’, zegt Claire Davidson van Bite. ‘Als merken deze groep niet echt leren begrijpen zullen ze ook niet in staat zijn millennials te voorzien van content en diensten die bij ze passen. Het is tijd dat we zijn realistisch over deze generatie en wat ze online doen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!