Gisteren presenteerde V&D in het filiaal in Amstelveen zijn nieuwste wapenfeit: de It's a Wendy-collectie. De bekende Hart in Aktie-presentatrice heeft samen met ontwerpster Rianne de Witte een casual kledingcollectie voor het warenhuis ontworpen.
Wendy van Dijk stond de verzamelde pers te woord op een catwalk, glimlachte tegen de camera en dronk champagne. De aanwezigen werden getracteerd op vet belegde crostini's.
Madeleine van der Zwaan, directeur marketing & conceptontwikkeling V&D, was er ook en lichtte de stap toe: 'Deze kledinglijn past goed in de nieuwe strategie. We begonnen vorig jaar met de eigen kledingmerken Essential, Live en Soho, daar kwamen in het najaar de A-merken Esprit, Mexx en Bennetton bij. En nu dus deze collectie, die iets unieks toe moet voegen aan het aanbod van V&D, in een herkenbaar V&D-handschrift.'
Vanaf zaterdag ligt de collectie van Wendy van Dijk en Rianne de Witte in de winkels. Een paar weken maar, want het is een tijdelijke collectie.
De Zwaan denkt echter niet dat er H&M-achtige toestanden (de spullen van ontwerpers Stella McCartney en Karl Lagerfeld waren binnen mum van tijd weg) ontstaan deze eerste zaterdag. 'Dit is iets heel anders, bij H&M betrof het wereldberoemde mode-ontwerpers, bij V&D verbindt een bekende persoonlijkheid zich aan een kledinglijn.' De Zwaan verwacht dus wel een flinke toeloop, maar geen stampede.
Madeleine van Zwaan kan niets zeggen over eventuele vervolgprojecten, maar de kans is groot dat ook andere BN-ers een keer hun naam en gezicht aan een kledinglijn zullen geven.
Even brainstormen over BNers met een V&D-uitstraling levert de volgende namen op: de hele familie Borsato, de hele familie Froger, Irene Moors, Anita Witzier wellicht. Genoeg keuze, lijkt me.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!