Ingezonden brief over prijskortingen HEMA

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor het eerst reageert een Molbloglezer op een artikel dat niet op onze weblog stond: de was gisteren namelijk flink in het nieuws door de prijsverlaging die ze doorvoeren op diefstalgevoelige producten, zoals voedingssupplementen, oplaadbare batterijen, lipgloss, schrijfbare cd's en mini-led-fietslampjes.
Wij hadden echter het anp-bericht niet bewerkt, vanwege tijdgebrek, om eerlijk te zijn.

Maar dat weerhoudt Molbloglezers er niet van om toch te reageren, hier is de mailreactie van Dax Denneboom: 'Vanuit marketing- en communicatie-oogpunt gebeurt hier iets fantastisch. De HEMA koppelt namelijk een breed maatschappelijk interessant onderwerp aan een simpele prijspromotie. Schijnbaar is de maatschappelijke relevantie van dit onderwerp groot.

Ik heb dit item al op de voorpagina van het gezien, nu.nl en in het NOS 8 uur journaal. NRC.next maakte er vanochtend een halve pagina van incl beelden van de promo producten. De totale mediawaarde hiervan moet over de ? 1.000.000 bruto gaan. De kosten voor de HEMA zullen waarschijnlijk niet over de ton gaan. In alle winkels 1 display,
wat nepcamera's erop en een persbericht uitsturen zijn de kosten niet. Wat zouden de extra verkopen zijn door deze media aandacht?

Is het echt noodzakelijk om producten af te prijzen die diefstal gevoelig zijn? Oftewel gaat een dief vanwege een lagere prijs minder stelen of gaat het hem om de waarde (in prodictvorm) die dat product voor hem / haar specifiek heeft?

Volgens mij is het algemeen bekend dat in retail het eigen personeel het meeste steelt. En juist dit eigen personeel koopt waarschijnlijk al met bedrijfskorting in diezelfde winkel.
Gefeliciteerd HEMA. Mooi gedaan.'

We hebben het hier op de redactie natuurlijk wel besproken. Zelf vroeg ik me af of dieven inderdaad tot koop overgaan als het product dat ze in het oog hebben, 20 of 25 procent korting heeft. Want waarom steel je iets? Gewoon, omdat het kan, volgens mij. Het ligt er en je kunt het meenemen. Daar helpt geen korting tegen. Dax heeft hier denk ik wel een punt: hier is slimme pr gepleegd!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie