Hema & de ‘supernormaal-norm’ van Adriana Hoppenbrouwer
Terug naar de basis. Hema heeft weer een marketingafdeling. ‘We zien het als een grote prestatie dat mensen nu zeggen, hè hè, Hema is…
Dik een jaar geleden werd Adriana Hoppenbrouwer (foto) door de – ook kersverse – topman Tjeerd Jegen bij Hema binnengehaald als directeur marketing. Jegen is open over wat hij (en dus ook Hoppenbrouwer) destijds aantrof. In een recent interview met NRC Handelsblad zei hij dat Hema sturing miste, de magazijnen uitpuilden en vol stonden met oude voorraden en dat de kosten de pan uitrezen. Tel daarbij op dat de rentelasten van Hema 50 miljoen euro per jaar bedragen (op een lening van 700 miljoen euro) én dat de huidige eigenaar er waarschijnijk binnen afzienbare tijd voor een nette prijs vanaf wil en dan weet je dat Hema voor een uitdaging staat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid