Heineken zoekt pioniers met plannen

Bierbrouwer start nieuw digitaal innovatieprogramma, Frontier.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor het &;Frontier&;-initiatief vraagt de brouwer bedrijven om nieuwe digitale diensten aan te dragen voor vier categorieën problemen. Die  variëren van het cool maken van het drinken-met-mate tot het verbeteren van de ‘drinkervaring’ in bars.

De winnende ideeën ontvangen een minimum van € 50.000 aan marketingbudget voor een pilot volgend jaar. Heineken zal de gekozen kandidaten verder bijstaan met financiering, advies  en coaching om de innovaties, vooral voor mobiel, ook daadwerkelijk op de markt te brengen.

Brouwhuis

Het Frontier-project past binnen een groter plan. In 2010 stelde Heineken zichzelf het doel om in 2020 6% van de uitgaven in innovatie te steken. Vorig jaar richtte het hiervoor al de op, voor een open samenwerking tussen ondernemers, uitvinders, universiteiten, leveranciers en bierkenners.

Nu is daar Frontier bij gekomen, dat nadrukkelijk is gericht op samenwerken met pioniers van innovatieve technologie. Heineken stelt overigens dat het zich niet alleen richt op start ups, maar kijkt naar technologiebedrijven in ‘verschillende fases van hun ontwikkeling’. Frontier vraagt ze om hun nieuwe ideeën voor 12 November 2014 aan te bieden via de speciale Frontier-website.

Jury

Een mondiale jury van Heineken zal uit de inzendingen een shortlist opstellen van twee kandidaten voor iedere categorie, Zij kunnen hun ideeën presenteren in een virtueel pitch-proces dat in januari wordt gehouden.

De vier categorieën zijn:

  • How to make drinking in moderation cool
  • A better beer experience at bars
  • Innovative music events
  • Informed shopping choices.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie