Like a girl, de maandverband-revolutie

Maar worden P&G-marketeers ook de authentieke leiders van een oprechte beweging?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er is hoop voor marketeers in een tijd waar het imago van het vak richting die van bankiers en vastgoedgraaiers gaat. In de nieuwe Always maandverbandcampagne ‘like a girl’ doet de Amerikaanse merkenmachine P&G een oproep om een beweging te starten om het zelfvertrouwen van jonge vrouwen te verbeteren. 

Geen campagne met alleen maar blije mensen, gladde praatjes, en een nog stralendere look, maar een oprecht hart onder de riem voor pubermeiden. Always steekt met deze boodschap haar nek uit en weet te raken. Met ‘like a girl’ heeft P&G ervoor gekozen om een sociale beweging in gang te zetten die direct aansluit bij haar essentie, zelfvertrouwen. Dat maakt Always geloofwaardig. De nieuwe campagne ontstijgt hiermee het gekeuvel over ongemakken van het vrouw zijn en het brengen van een heel arsenaal aan maandverbandfunctionaliteiten.

Deze gewaagde oproep schept echter vergaande verplichtingen. Critici zullen roepen “Dat klinkt allemaal mooi, maar uiteindelijk wil Always simpelweg meer maandverband verkopen. En als dit hun drijfveer is, hoe oprecht is de oproep van Always voor meer zelfvertrouwen onder pubermeiden dan?”

De grote uitdaging van de Always marketeer is dus niet alleen meer om sympathie en marktaandeel te winnen, maar ook om de ingezette strijd voor meer zelfvertrouwen oprecht en van binnenuit de organisatie te dragen en dag in dag uit te leven.

Men leidt als een ware revolutionair de ingezette beweging. De marketeer, organisatie en het merk worden integraal onderdeel van verandering die men wenst te zien. Want alleen dan zal het imago van marketeers, de authentieke leiders van een oprechte beweging, weer gaan stralen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie