'I like this one. And I like this one.' Aldi heeft in het Verenigd Koninkrijk al een hele tijd zijn vergelijkende reclame lopen, waarbij Aldi-merken met A-merken worden vergeleken. Het verschil zit 'm altijd in de prijs, die is bij Aldi veel lager. De recente Nederlandse commercials van Lidl zijn er duidelijk op geïnspireerd. (De woordvoerster van Lidl Nederland, Christine Braun, zei daar in september over: 'Wij zien ook gelijkenis.')
Een stukje agile marketing is Aldi UK niet vreemd. John Lewis publiceerde het zeer succesvolle 'Man on the Moon' op 5 november. Aldi heeft het nu al voor elkaar om een spoof te maken. Én om een telescoop in het aanbod op te nemen.
In de commercial zien we de 'man on the moon' nu niet met één telescoop, maar met twee. De ene telescoop komt uit het assortiment van John Lewis. De andere van Aldi. 'I like this one. And I like this one.' Drie keer raden welke telescoop het goedkoopst is. (Zie het origineel helemaal onderaan dit bericht.)
Aldi:
John Lewis:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!