Het partnership met UEFA wordt afgesloten met de CL-finale in mei in Lissabon. Tijdens de finale - die naar verwachting door meer dan 300 miljoen mensen in 200 landen wordt bekeken - wordt een commercial uitgezonden rond de lancering van een nieuwe auto onder het Mustang-merk, dat na vijftig jaar afwezigheid wordt geherlanceerd in Europa. Ford hoopt zijn autoverkopen een positieve impuls te geven, nadat het merk zwaar te lijden had onder de financiële crisis en daarmee samenhangende verminderde autoverkoop.Heineken, dat zijn sponsorship onlangs verlengde tot 2018, betaalt naar verluidt ruim 50 miljoen euro voor de sponsordeal met de CL.
Stephen Odell, president van Ford Europe, Middle East en Africa: ‘Ford en UEFA hebben in de afgelopen jaren beide geprofiteerd van de samenwerking maar vanwege de versnelling in het aantal productintroducties – 25 nieuwe auto’s in de komende vijf jaar - gaan we het budget anders aanwenden’. De samenwerking tussen Ford en UEFA stamt van het seizoen 1992/93, toen Ford vooral aandacht vestigde voor vernieuwingen aan zijn Fiesta, Focus and Mondeo-ranges in Europa, vooral voor markten als het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje.
Bron: Marketingweek
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!