Eind vorig jaar nam Hero afscheid van Flipje Tiel, maar 'onderzoek heeft uitgewezen dat de marktwaarde van Flipje niet te overtreffen is', aldus de jamfabrikant uit Breda tegen het ANP. Dus komt het mannetje terug op de pot.
Hero stopte vorig jaar met de productie van De Betuwejam. En daarmee verdween ook Flipje. Dat zorgde echter voor zoveel emotionele reacties, dat het concern vrijwel meteen besloot dat Flipje terug moest komen.
De nieuwe Flipje krijgt wel een iets andere taak: de jamfabrikant wil Flipje nu laten uitdragen dat jam een gezond product is, aldus de woordvoerster van Hero tegen het ANP: 'Zodra mensen Flipje zien moeten ze er aan gaan denken dat het belangrijk is om voldoende fruit te eten'.
Hero begint in april met een spaaractie op jampotten voor een nieuw voorleesboek met Flipje in de hoofdrol, aldus de woordvoerster.
Het bedrijf onderzoekt wat het fruitmannetje nog meer kan betekenen. Ik denk dat de terugkeer van Flipje een goede zet is; het mannetje kan zeker voor wat onderscheid gaan zorgen tussen alle huismerken op het jamschap. Andere Hero-producten lijken echter minder geschikt... Fruit2Day richt zich dan wel op gezondheid, maar of deze doelgroep op Flipje zit te wachten...
Reclamefiguurtjes zijn overigens van alle tijden; kortgeleden lanceerde Campina nog Campioentje de Koe, inclusief website, boek en promo-actie.
Wellicht dat Van Nelle zijn Piggelmee ook weer nieuw leven inblaast?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!