Fitnessmarketing

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een nieuw Amerikaanse mediabureau richt zich volledig op sportscholen en fitnesszalen. zal narrowcasting toepassen op de televisienetwerken in de diverse healthclubs in de VS.

Het bureaustelt gratis kanalen ter beschikking aan fitnesszalen, ondermeer van CNN, en heeft al een toezegging van adverteerder , die zijn fitnessdrankje in deze doelgroep wil promoten. Andere adverteerders die meewerken, zijn Orbitz, FTD en Canadese bierbrouwer .

Fitnesspubliek is makkelijk te 'vangen'. Op een loopband loop je niet snel weg als een commercialbreak zich aankondigt, en tijdens een cardio-workout ben je maar wat graag afgeleid door bewegende beelden en geluid.

Het bedrijf start vanaf 15 september met een groep sportscholen die samen goed zijn voor een dagelijkse toeloop van 1 miljoen sportievelingen.

Natuurlijk is dit idee niet nieuw, zo opereert al een tijdje in dit segment, en gebruiken de sportscholen de televisies voor interne promoties en voor reclame van partners, zoals fabrikanten van vitamines en voedingssupplementen.

Maar IdeaCast zegt exclusieve deals te hebben gesloten met omroepmaatschappijen en netwerkbeheerders om geheel nieuwe en gerichte commercials te laten zien in plaats van de spots die nu normaal in ieder huishouden te zien zijn tussen de programma's.
(via )

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie