Een nieuw Amerikaanse mediabureau richt zich volledig op sportscholen en fitnesszalen. IdeaCast zal narrowcasting toepassen op de televisienetwerken in de diverse healthclubs in de VS.
Het bureaustelt gratis kanalen ter beschikking aan fitnesszalen, ondermeer van CNN, en heeft al een toezegging van adverteerder Pepsi , die zijn fitnessdrankje Propel in deze doelgroep wil promoten. Andere adverteerders die meewerken, zijn Orbitz, FTD en Canadese bierbrouwer Molson.
Fitnesspubliek is makkelijk te 'vangen'. Op een loopband loop je niet snel weg als een commercialbreak zich aankondigt, en tijdens een cardio-workout ben je maar wat graag afgeleid door bewegende beelden en geluid.
Het bedrijf start vanaf 15 september met een groep sportscholen die samen goed zijn voor een dagelijkse toeloop van 1 miljoen sportievelingen.
Natuurlijk is dit idee niet nieuw, zo opereert Zoom Media al een tijdje in dit segment, en gebruiken de sportscholen de televisies voor interne promoties en voor reclame van partners, zoals fabrikanten van vitamines en voedingssupplementen.
Maar IdeaCast zegt exclusieve deals te hebben gesloten met omroepmaatschappijen en netwerkbeheerders om geheel nieuwe en gerichte commercials te laten zien in plaats van de spots die nu normaal in ieder huishouden te zien zijn tussen de programma's.
(via Adweek)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!