In de nieuwe lay-out worden de verschillende soorten berichten in verschillende overzichten (feeds) weergegeven. Er komt een vrienden-feed (een overzicht met alles wat je vrienden gedeeld hebben), een foto-feed (een overzicht met alleen foto's van vrienden en pagina's die je leuk vindt), een muziek-feed (een overzicht met nieuws over de muziek waar je naar luistert en een feed met abonnementen (een overzicht met actueel nieuws van sites die je leuk vindt en personen waarop je bent geabonneerd).
Alle berichten zijn opnieuw ontworpen en zijn nu levendiger en kleurrijker, met meer nadruk op beeld. Foto’s, nieuwsartikelen, kaarten en evenementen zijn nu opvallender en aansprekender. Met de komst van het nieuwe ontwerp heeft het nieuwsoverzicht dezelfde look en feel op alle apparaten: telefoon, tablet en desktop. Functionaliteiten die al in de mobiele applicaties beschikbaar waren, zijn nu ook verwerkt in de Facebook sites. Zo hebben gebruikers bijvoorbeeld toegang tot het linkermenu, vanaf iedere plek op de website. En als er een nieuw bericht in het nieuwsoverzicht verschijnt, kun je meteen naar de bovenkant van het overzicht.
De komende weken wordt het nieuwe ontwerp geleidelijk ingevoerd op de gewone en de mobiele website. Als je het nieuwe design als eerste wilt proberen, ga dan naar: Facebook Newsfeed. De veranderingen komen in de komende weken beschikbaar voor de iPhone en iPad en later ook voor Android-apparaten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!