Energieleverancier Eneco heeft een nieuwe campagne waarin het merk duidelijk wil maken hoe urgent klimaatverandering is. Eneco biedt namelijk allerlei producten en diensten rondom duurzame energie, zoals Toon, WarmteWinner, ZonneHub en windenergie.
Minder abstract
Om de boodschap minder abstract te maken, koos bureau Dawn ervoor om figuren uit populaire cultuur in te zetten. ‘Pharrel Williams maakt de muziek, JR EWING deed mee, Buurman en Buurman, een schreeuwende marmot die populair is op social media’, vertelt David Snellenberg van Dawn. ‘Meneer Aart laat zien dat echt iedereen met de technologie van Eneco aan de slag kan.’
Groene clichés
‘Onze communicatiestrategie is: telkens verrassen met vondsten uit de populaire cultuur om tussen de oren en de harten te komen’, legt de creative director uit. ‘We zijn er ook op beducht dat we weg blijven van de groene clichés waar veel merken zich op dit gebied mee associëren.’
Langetermijnstrategie
Dawn en Eneco hebben een langetermijnstrategie ontwikkeld die zichtbaar is sinds begin 2016: ‘welkom in de nieuwe wereld’. Snellenberg vertelt dat het verhaal gaat over een wereld waarin iedereen zelf verantwoordelijk wordt voor zijn energiehuishouding. Niet alleen energiegebruik, maar vooral ook besparen, opwekken en delen. In de campagne wordt verder duidelijk dat Eneco daarvoor diensten levert.
Merk met een mening
‘We vinden dat het nu tijd is voor versnelling’, zegt Jolanda Ravenek, Marketing Communicatie Manager bij Eneco. ‘We zijn een merk met een mening, willen Nederland in beweging zetten. Met de nieuwe campagne willen we het grote publiek wakker schudden, activeren en betrekken om zo positieve verandering teweeg te brengen.’
De campagne bestaat uit een TVC, online video’s en bannering, branded content, social media en klantcommunicatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!