Sterk op het gemoed inspelende reclamefilms over de rol van moeders hadden we al. De recente 'mothers campagne' van Procter & Gamble is het meest prominente voorbeeld daarvan. Brok in de keel gegarandeerd.
Zondag is het vaderdag en in dat kader komt 'real-beautymerk' Dove met een daddy-variant. De 'common ground' van Dove en vaders - 'zorg' - is misschien wat geforceerd, maar het Unilevermerk heeft er een heel verhaal bij. Uit recent Amerikaans onderzoek van Dove Men+Care blijkt namelijk dat mannen zich helemaal niet meer herkennen in de manier waarop zij door de media als vader worden neergezet: stuntelig, incompetent, en vaak zonder hechte band met hun gezin. En dat vinden ze onzin.
Dove: 'Ruim driekwart van de vaders voelt zich juist enorm verantwoordelijk voor het emotionele welzijn van hun kinderen. Ruim de helft voelt zich verantwoordelijk voor de dagelijkse behoeften van hun kroost en zorgt er altijd voor dat ze goed in hun vel zitten.'
Rob Candelino, vicepresident marketing van Unilever Huidverzorging, voegt toe: 'Dove Men+Care zet echte mannen al heel lang in het zonnetje en weet dat moderne kerels de zorg voor hun kinderen vaak het allerbelangrijkst vinden. Jammer genoeg komt die verzorgende kant van mannen niet terug in het beeld dat de media, ook in advertenties, van hen schetsen. In de film ‘Calls for Dad’ zetten we enkele van die zorgzame momenten juist in het daglicht.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!