Dit zijn de 9 populairste artikelen van 2014 op CommunicatieOnline

Wat werd het afgelopen jaar het meest gelezen?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De top-10 van meest gelezen artikelen op CommunicatieOnline is ook een ritje langs gedenkwaardige momenten van het afgelopen jaar. De olympische winterspelen in het subtropische Sotsji, waar Coca-Cola en McDonald&;s in aanraking kwamen met de kwetsbaarheid van mondiale sponsoring. De val van Camiel niet te vergeten, en de gemeenteraadsverkiezingen van maart, waarmee we bij ons meest gelezen stuk van dit jaar zijn aangekomen:

1. 

Met stip op 1, ons overzicht van foute verkiezingsposters. Het ging viral en werd honderdduizenden keren bekeken. Gedurende de campagne voor de lokale verkiezingen vulden we de affiches aan tot een overzicht van meer dan 40 vaak hilarische verkiezingsposters.

2. 

Is kwaliteitsjournalistiek online niet populair? Aan onze hoela. De tienduizenden keren die deze &;longread&; werd gelezen laat iets heel anders zien. Jeroen Siebelink maakten een onthullende en soms onthutsende reconstructie van de val van Camiel Eurlings bij KLM.

3. 

Na jaren van krimp liet de arbeidsmarkt begin dit jaar een opmerkelijke comeback zien. De trendbreuk was welkom nieuws dat goed gelezen en gedeeld werd.

4. 

Een geniale guerilla-actie van DHL dat koeriers van concurrent UPS en TNT ongewild reclame liet maken. Een beetje té geniaal bleek later, het bleek om een hoax te gaan. Wel een van de beste die we de afgelopen jaren hebben gezien.

5. 

De top van communicatiemensen die ertoe doen in de branche. 

6.

De campagnes voor de gemeentelijke stembusstrijd van 19 maart leveren prachtig materiaal op van lokale partijen. 15 hilarische filmpjes.

7.  

Opmerkelijk bericht op de site van LINDA. De man achter de mislukte opening van de Winterspelen was dood aangetroffen in zijn hotelkamer. Overgenomen van de Daily Current, de Amerikaanse De Speld.

8. 

Marijn Dekkers, de Nederlandse ceo van farmaceutisch bedrijf Bayer, doet  omstreden uitspraak dat een medicijn tegen kanker niet is gemaakt voor de Indiase markt maar ‘voor Westerse patiënten die het kunnen betalen’. 

9

Campagnes Coca-Cola en McDonald’s voor Olympische Winterspelen worden volledig is overgenomen door homoactivisten. 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie