Dit is gênant

Vandaag werd ik verrast door een sympathieke foutmelding op mijn computer. Via internetbankieren was ik bezig een acceptgiro te betalen, toen mijn Firefox browser zichzelf plotseling afsloot.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eerder deze zomer had ik ook al regelmatig problemen gehad met de nieuwe e.dentifier2 van ABN AMRO, waarvoor ik zelfs € 14,95 moest betalen bij het aanvragen ervan. Na veel kritiek van klanten heeft de bank de prijs van de e.dentifier inmiddels bijna gehalveerd tot € 7,95, maar dat terzijde.

Goed, mijn Firefox browser sloot zichzelf dus plotseling af op het moment dat ik mijn pincode wilde invoeren op het apparaatje van de bank. Bij het opnieuw opstarten kreeg ik excuses aangeboden. Niet van mijn bank, maar van mijn browser. Bijna schuldbewust gaf Firefox de melding: "Dit is gênant".

Dat zouden meer bedrijven moeten doen: een fout toegeven en zichzelf schamen, zelfs als de fout niet eens puur bij zichzelf ligt, maar bijvoorbeeld bij een collega of business partner. Recht voor z'n raap en zonder mooie woorden. Het wekt sympathie bij gebruikers en klanten. Al geef ik toe dat ik "gênant", compleet met accent circonflexe, ook best een mooi woord vind.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie