Snapchat is geen ondergeschoven kindje meer, maar een snel groeiend medium. Steeds meer bedrijven zetten het in. Twijfel je nog om Snapchat op te nemen in je strategie? Zie hier ter inspiratie voorbeelden van Nederlandse bedrijven die goed gebruik maken van het medium of gewoon de moeite waard zijn om te volgen.
1. Het Stedelijk museum heeft de faceswap ook ontdekt. (stedelijkmuseum)
2. Walibi neemt de volgers mee in de achtbanen van het park. (walisnaps)
3. Vodafone liet Rutger Vink iedere week een challenge doen met de volgers. (vodafoneNL)
4. NOS brengt het nieuws toegankelijk met dagelijkse snaplines. (nosnieuws)
5. Maar ook Metro brengt het nieuws op Snapchat. (snapmetro)
6. Gogo reizen neemt je mee op reis. (gogo.nl)
7. Radio 538 neemt je mee achter de schermen. (radio538snap)
8. NPO Zapp liet Niek uit de serie Brugklas hun Snapchat account beheren. Ze zijn überhaupt heel actief. (npozapp)
9. Fanta is fan van quizjes op Snapchat. (fantanederland)
In een vorig artikel op Adformatie gaf Diedeirk Broekhuizen ook zijn mening over het inzetten van Snapchat. Mocht je nu als bedrijf er over nadenken om het in te zetten. Denk dan goed aan het volgende:
Bronnen: Adformatie, Saskia Wijsman en Marketingfacts
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op De Beste Social Media. Het artikel van deze week is geschreven door Cato Duyvis.
Ben je zelf ook creatief bezig met social? Snapchat-uitingen kunnen ook een award winnen. Zend voor 15 april het mooiste, creatiefste of opvallendste social media werk in voor De Beste Social Awards!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!