Onlangs kwam ik op een blog een geweldige (concept)verpakking voor Doritos tegen. Geweldig. Als dit ooit in de winkel mag komen te liggen, dan koop ik het product om de verpakking. Precies zoals ik gedaan heb (en nog doe) bij de mooie flesjes van Grolsch.
Zie het concept zoals Petar Pavlov die ontwikkeld heeft. Er zijn via de Behance.net bestanden te downloaden om zijn conceptverpakking te voorzien van een ander design. Hoewel ik niet precies weet wat de rol van Doritos hierin is is het een zeer succesvolle marketing/pr campagne. Verschillende blogs hebben al over deze mooie verpakking geschreven. Een geweldig voorbeeld van hoe design kan bijdragen aan het succes van merken.
Er zijn meer voorbeelden van de toegevoegde waarde van design. Een ander heel sterk voorbeeld is de fles van Amstel Puls, die in Cannes goud won. Wie kent andere voorbeelden waar (packaging)design het verschil maakt? En was het de verpakking die je aangezet heeft tot aankoop?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!