In 2007 werd geconstateerd dat Delft als kennisstad niet onderscheidend genoeg was. Kennisstad was het toenmalige thema van de citymarketing van Delft. Daarom werd het begrip nader ingevuld en geactualiseerd, zonder dat Delft de toeristische kernwaarden (Vermeer, Delfts blauw en Oranje) zou verloochenen. Op basis van een onderzoek van bureau Berenschot verscheen vorig jaar de nota Stadsmarketing.
Daarin werd gekozen voor een bredere benadering van de stad Delft dan alleen de historische waarden van de stad. Berenschot voegde begrippen technologie, creativiteit en innovatie toe. Vanuit die vier kernbegrippen wordt stadsmarketing momenteel toegepast.
Bij deze nieuwe benadering voor de promotie van Delft hoort ook een nieuwe stadsstijl. Uit een bureauselectie kwam het ontwerpbureau Studio Dumbar als beste naar voren. Momenteel worden alle toeristische promotiemiddelen omgezet in de stadsstijl. Daarnaast heeft het Delftse bureau Fabrique de opdracht gekregen om een zakelijke promotiemix te ontwikkelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!