Chantal Janzen (presentatrice en oprichter van &C) en Willem-Albert Bol (De Persgroep) gaan samen aan de slag met videocontent voor vrouwen. Dat maken zij bekend tijdens De Persgroep Summit 2017 in Boedapest, Hongarije.
Tegen elkaar 'aanschurken'
&C is het nieuwe mediamerk van Chantal Janzen. Vanaf maart maakt zij een maandelijks magazine, online platform en mobiele app met e-commerce. Dit zijn de eerste resultaten. &C is specifiek gericht op vrouwen van 18 tot 48 jaar.
‘Bij de persgroep is de doelgroep vrouwen 18+ nogal onderbelicht’, zegt Janzen. ‘Maar een website als die van het AD heeft wel een groot bereik bij deze doelgroep. Daarom gaan wij tegen De Persgroep aanschurken.’
Dat houdt in dat de redactie van &C video's gaat maken voor de website van het Algemeen Dagblad.
Wat is de Persgroep Summit?
Janzen is dagvoorzitter tijdens De Persgroep Summit 2017. Tijdens de Summit neemt de uitgever zo’n 150 adverteerders, mediabureaus en partners mee naar een Europese stad om te netwerken en inspiratie op te doen. Dit jaar doet de Nederlandse uitgever dit voor de achtste keer.
Het thema is ‘de kunst van het onderscheiden’. Sprekers als Jelmer de Boer (influencer), Roland van der Vorst (Freedom Lab, TU Delft) en Bernhard van Oranje (Levi9) geven hun visie op het thema.
Goed schurend begin van @chantaljanzen op de #summit17 #onderscheidend pic.twitter.com/mz30TVpHq2
— Bastiaan Govers (@Bastiaangovers) June 8, 2017
Groot onderzoeksproject
Verder deelt Lauren van der Heijden (directeur Corporate Sales) de toekomstplannen van De Persgroep. ‘We gaan meer werken via programmatic’, zegt hij. ‘Onderzoek naar effectiviteit van campagnes wordt namelijk steeds belangrijker.’
Scott Ernst van MetrixLabs presenteert een groot onderzoeksproject in samenwerking met de uitgever: Advertising Impact Monitor (AIM). Volgens Ernst gaat het om een onafhankelijk onderzoek naar de effectiviteit van advertenties.
Verplicht aan de lezer en de adverteerder
MetrixLab en De Persgroep gaan samen vooraf advertenties testen in de markt. Daarnaast testen ze per week 12 advertenties in de eigen media: print en online. Zo onderzoeken en verbeteren ze zowel de advertentie op zichzelf als de advertentie in context.
‘We willen media en campagnes effectiever maken voor lezers en adverteerders’, vertelt Frank Meijer, manager Advertising Portfolio van De Persgroep. ‘We willen de zin van de onzin scheiden. Er zijn goede meetmethodieken om te ontdekken hoe we de aandacht kunnen pakken. Onderzoeken of adverteren bij ons werkt, dat zijn we verplicht aan onze adverteerders.'
Meer videocontent
Tot slot gaat De Persgroep verder met de ontwikkeling van Topics, Indebuurt en videocontent. Op gebied van video moeten we denken aan meer samenwerkingen zoals die met Appie Today en 24Kitchen.