Je kent het wel: je mailbox loopt weer over van de nieuwsbrieven, waarvoor je je in een onbewaakt ogenblik hebt aangemeld, maar afhankelijk van je gemoedstoestand deze óf direct naar de prullenbak sleept óf dat je desbetreffende berichtjes toch opent om eens te kijken of er nog wat inspiratie op te doen is. In het huidige tijdperk van informatiestress wordt het als marketeer steeds lastiger om aandacht te vragen voor je product. Vandaag echter opende ik een mailing van Mercedes-Benz, waarin ze hun nieuwe C-Klasse aan mij voorstelde.
Op zich geen verkeerde auto, al valt die ietwat buiten mijn budget. Ook de presentatie ervan viel niet tegen, maar is ook niet direct vlammend te noemen, maar wel in stijl met het merk en haar doelgroep.
Wel voerde mijn oog naar een het kopje 'Uw volgende stap'. Heel begrijpelijk, want alleen maar likkebaardend naar de foto's blijven kijken, brengt geen geld in de la. Daar leidde één druk op de knop ('stel uw auto samen') naar een handig tooltje om je eigen auto samen te stellen. Ik heb het nog niet eerder gezien, anders dan alle losse componenten op je scherm te zien of in folders, waar je op een gegeven moment niet meer wist na het uitkiezen van alle kleuren, accessoires etc. welke auto je nu voor de deur zou krijgen. Hier biedt Mercedes-Benz de mogelijkheid om in enkele stappen de auto van jouw keuze samen te stellen, met direct ook een overzicht van wat je dat gaat kosten. Helaas kon de nieuwe C-Klasse nog niet samengesteld worden. Dat is dan weer jammer, zeker als je bedenkt dat ze de aankondiging openen met 'De nieuwe C-Klasse. C-for yourself'. Een gemiste kans.
In ieder geval wel een goede poging om internet in te zetten als middel om direct en duidelijk inzage te geven in je product en haar mogelijkheden. Simpelweg betreft het hier een combinatie van de klassieke folder en de 3-D mogelijkheden dat internet biedt. Na het samenstellen van de oude C-Klasse, is me in ieder geval duidelijk geworden dat er nog wat doorgespaard moet worden, maar er moet immers wat te wensen blijven. Of dan toch maar een occasion, dat mijn andere stap kan zijn volgens Mercedes-Benz?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!