Dave Roeloffs van Fitmo: 'Op langere termijn zien wij onszelf als een wereldspeler'

Fitmo: de juiste stimulans op het juiste moment.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘We&;re like the Uber for health coaching services. A premium service for a budget rate.’ 

Het prijkt op Dave Roeloffs’ LinkedIn-profiel. Fitmo wil ‘de wereld gezonder te maken of in ieder geval de mensen een beetje gezonder laten leven’. Mensen vluchten in de bekende excuses: ‘geen tijd’, ‘waar moet ik beginnen’, ‘ik mis de motivatie’. Wat nu?

Na de verkoop van een eerder bedrijf ging Dave op reis, om uit te vinden waar hij zelf geïnspireerd van raakte en anderen mee kon inspireren. Hij zocht een vriend op in Sydney.

Zelfvoldaan gevoel
Dave: &;In die tijd was ik vijftien kilo zwaarder dan dat ik nu ben, ik had me helemaal kapotgewerkt en nooit aan gezondheid gedacht.

&;Die vriend stond elke ochtend om zes uur op om te gaan hardlopen. Toen ik toch een keer meeliep, ging voor mij een wereld open. Ik was verbaasd wat zoiets wel niet met je doet op korte termijn. Je krijgt een zelfvoldaan gevoel, je komt terug van het hardlopen en gaat ook meteen gezond eten, omdat je in een positieve flow zit. Dat voel je eigenlijk de hele dag door. Zelfs nog de volgende dag.

&;Dat fascineerde mij zo, dat het mij verbaasde dat mensen dit toch iedere keer vergeten. Dat sporten geen langetermijninvestering is, maar dat je gelijk in een heel ander energiesysteem zit.”

Wie gebruikt een health-app?
“Er zijn op het moment ontzettend veel health-apps, en iets meer dan een derde van de mensen heeft er een. Maar de meesten van hen gebruiken ‘m niet. De apps zijn voornamelijk gebouwd voor intrinsiek gemotiveerde mensen. Mensen dus die ‘s morgens vroeg uit zichzelf lekker gaan sporten, zonder app of dure personal trainer.&;

Sportieve marktplaats
&;Fitmo voegt de menselijke factor toe. We brengen technologie en de menselijke factor samen met een marktplaats waar coaches hun kennis en kunde met alle gebruikers delen. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Slechts 0,3% van de mensen wil of kan zich een personal trainer veroorloven.&;

Een coach die bij je past
&;Via Fitmo zoek je naar een coach die bij jou en je doel past, en je krijgt dus op maat advies, begeleiding en vooral motivatie. Het persoonlijke contact is de crux. Als je een-op-een met een coach werkt, komt automatisch je verantwoordelijkheidsgevoel boven. Dat trigger je niet met een app.&;

Je coach is altijd bij je
&;Fitmo focust op asynchrone begeleiding – bij ons geen videochats waarin je samen een work-out doet. Je coach zit bovenop je, hij of zij kijkt hoe je de hele week presteert, en je kunt huiswerk meekrijgen. De Fitmo-app realiseert constante verbinding.

&;Coaches zien het als je bezig bent, beoordelen wat je hebt gedaan, en ze grijpen in als je van het pad af dreigt te raken. Je coach is altijd bij je en beïnvloedt je gedrag altijd op een positieve manier. Dat vind ik de kracht van Fitmo: de juiste stimulansen te krijgen op de juiste momenten. Het concept kan voor coaches lucratief zijn. Ze krijgen toegang tot veel meer sporters. Met Fitmo kunnen ze algauw een paar duizend euro per maand verdienen.&;

Uber voor health coaching
&;Op korte termijn willen we vooral doorgaan met de verdere ontwikkeling van ons product. Wij zijn nog op zoek naar wat interessante, strategische partners om onze groei te stimuleren en eventueel nog wat nieuwe financieringen aan te trekken. 

&;Op langere termijn zien wij onszelf als een wereldspeler. We willen de Uber of Airbnb worden voor mensen die op zoek zijn naar health coaching, ook in niches. Of je nu de Kilimanjaro of de K2 wilt beklimmen, of ademhalingsoefeningen wilt leren van een monnik in Bhutan: met Fitmo willen wij het mogelijk maken.&;

Inschrijven voor de Innovation Awards 2015 kan vanaf nu. Net als Fitmo al deed, kun je jouw t aanmelden op 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie