Vier uur? Bakkie yoghurt! Danone stopt een tijdje met vrouwgerichte marketing en komt met een campagne gericht op ‘laddish humour’. Althans in Groot Brittannië. Het Franse yoghurt-icoon gooit het in zijn marketingcommunicatie compleet over een andere boeg en verruilt de ’vrouwelijke’ boodschap van licht en gezond voor een boodschap die juist ‘de jongens’ moet aanspreken.
LadBible demographic
De #HungerCry-campagne van Naked Communications gaat aan de slag met content die het verzamelde met een yoghurt-automaat en ruim 400 passanten die er hun hongerschreeuw om per direct iets te eten afreageerden op een bakje frisse zuivel. Vine-personalities Arron Crascall, Ben Phillips en Anto Sharp worden ingezet als endorsers, omdat ze volgens Danone kunnen worden aangemerkt als ‘well-loved across the LadBible demographic’. Ze passen ook goed bij de humoristische en down-to-earth personality van het merk Danio. Het trio gaat aan de slag met het thema ‘hunger cries’ in openbare ruimten en de uitkomsten posten ze via Vine, Facebook, Twitter en YouTube.
Volgens Niccolo Rigo, Naked’s strategy director, onderscheiden campagnes van succesvolle mannensnacks als Pepperami en Snickers zich door duidelijk over het voetlicht te brengen dat ze per direct je hongergevoel wegnemen, een producteigenschap waar 'lads' zeer gevoelig voor zijn. Gezondheidsclaims spelen daarbij geen echte rol en worden dus ook niet gebruikt in de marketingcommunicatie. Vooral in het Verenigd Koninkrijk zal Danone zich richten op hét 4-uurmoment, waarop veel mensen trek krijgen in een tussendoortje.
danio #hungercry Vending Machine Challenge
Bron: Marketingweek
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!