Dag abonnees, hallo adverteerders

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Internetprovider (Time Warner) presenteert aan het eind van deze maand een nieuwe omzetstrategie.

De portal mikt alleen nog maar op advertentie-inkomsten en richt zijn pijlen dus voornamelijk op het binnenhalen van zo veel mogelijk sitebezoekers per dag. Abonnementen zijn niet belangrijk meer.

Om het sitebezoek te optimaliseren, is AOL onder andere van plan om muziek en video's (AOL heeft er anderhalf miljoen online staan) gratis toegankelijk te maken.

Op dit moment heeft AOL 22,6 miljoen abonnees, die verschillende diensten afnemen (denk aan softwarepaketten, kijkwijzers voor ouders, kinderabonnementen en antivirus- en beveilingsprogramma's). AOL zag de laatste tijd echter zijn abonnementenbestand afkalven. Tijd voor een nieuwe strategie dus.

De bestaande abonnementen worden natuurlijk niet stopgezet, maar de focus ligt vanaf nu op het verstrekken van gratis content voor het mainstream AOL-publiek. Want 56 procent van de internetgebruikers in de VS beschikt inmiddels over een breedbandverbinding. AOL rekent erop dat de gratis muziek en video's daarom een groot publiek zullen trekken en daarmee adverteerders.

De nieuwe versie van de portal herbergt 27 content kanalen, een video'hub', de mogeljk om een persoonlijke homepage aan te maken (My AOL) met RSS-feeds, gratis e-mail en een serie upgrade-instrumenten, inclusief een nieuwe video-zoekfunctie (Singingfish).

Het videokanaal herbergt muziekclips, herhalingen van televisieprogramma's (van HBO, onderdeel van Time Warner), plus een grote collectie van films en overig entertainment. En orginele content, zoals The Biz Reality show, een top 10 lijst van de populairste video's, een top vijf beste bekeken tv-programma's van de dag ervoor, een comedykanaal met vers nieuws en natuurlijk sport.
Op het muziekkanaal treden artiesten al live op in speciale . Het kanaal trok zonder extra promotie zo'n 37 procent extra publiek sinds de start in oktober vorig jaar.

Asdverteerders krijgen de beschikking over 'video-advertising units' van 15 seconden, voornamelijk in de vorm van pre-rolls (advertenties die tijdens het opladen van een videoclip worden vertoond). Maar filmpjes van 30 seconden zijn ook mogelijk.

AOL zelf zal de nieuwe dienst voornamelijk promoten door middel van search engine marketing, en start daar deze zomer al mee. De zoekmachineresultaten bepalen vervolgens de promotionele activiteiten op de portal zelf.
Bron: Adage

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie