Belgisch marketingbureau Mortierbrigade wilde het eens anders doen en mailde een aantal bloggers om hun mening over het nieuwe tortilla-zoutje van Croky, Crokidos, te vragen.
De bloggers konden een videorecensie (met daarin een goede of minder positieve boodschap) insturen naar een speciale actie-site: www.maakofkraak.be .
De desbetreffende e-mail:
'Zou jij het leuk vinden om een nieuw product te reviewen op je blog? Binnenkort lanceert ***** een nieuwe chips : *****. We zoeken bloggers die het product willen maken of afkraken nog voor het in de winkel ligt.
Wil je ***** ook echt proeven (weet waar je aan begint), stuur dan een mailtje met je adres en je ontvangt snel een megazak in avant-première.
Ps: Er komt ook een site met video reviews www.maakofkraak.be.
(...)En we herhalen het graag : elk filmpje komt in aanmerking. Hoe gemeen(d) jouw commentaar ook mag zijn.'
De eerste 10 bloggers die aan de actie mee zouden doen, zouden bovendien een Google-Adwords bon van 50 euro ontvangen.
Blogger Pietel ontving ook een uitnodiging, maar ontdekte dat de Mortierbrigade iets 'vergeten' was; namelijk de actiesite zelf te registreren.
Pietel registreerde dus de site... en mailde aan de creatieven terug dat hij de site 'gegijzeld' had en gratis chips eiste voor alle 214 participanten van de Vlaamse 'Bloggies', de bwards, in ruil voor de domeinnaam.
En hij kreeg vrij snel daarop een antwoord. Eerst per telefoon, vervolgens in een e-mail:
'Man man, jullie bloggers zijn echt wel snel. Onze Cr0kid0s zijn nog maar net gelanceerd of jullie maken er al een echte online-hype van.
Soit, wij genieten wel van al die aandacht, dat begrijpen jullie wel. En het idee om van jullie feestje (bwards) een echt succes te maken, maakt het alleen maar mooier.
Dus we gaan met veel plezier op jullie voorstel in om iedereen die tot nu toe is ingeschreven op de bwards, te sponsoren met een zak Cr0kid0s. Het zijn er tot nu toe 214 dus dat kan er wel af. Maak er zeker een leuk fotootje van!
En vooral, vanaf volgende week allemaal naar maakofkraak.be, want ondertussen moeten die Crokidos van Cr0ky natuurlijk ook wel gereviewed wor-den?'
Pietel denkt er het zijne van, 1 ding is zeker; Croky had in ieder geval even een buzz te pakken. Maar of dat de actie helpt? Op de actiesite zelf is namelijk alleen nog maar een demo te bewonderen...tweetalig, dat wel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!