Coca-Cola vraagt aandacht voor obesitas

Coca-Cola wil consumenten bewust maken van het belang balans te vinden tussen de calorieën die consumenten enerzijds innemen en anderzijds verbruiken. Het is voor het eerst dat Coca-Cola zich rechtstreeks richt op consumenten om aandacht te vragen voor een gebalanceerde levensstijl.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hessel de Jong, General Manager Coca-Cola Benelux Operations: 'Obesitas is een ernstig probleem dat ons allen bezighoudt. Coca-Cola is vastberaden meer maatregelen te nemen om dit probleem gezamenlijk aan te pakken. De plannen die nu worden gecommuniceerd bouwen voort op onze eerdere inspanningen en maken deel uit van onze toezegging voor de lange termijn.'

De nieuwe campagne is gericht op energie balans en bestaat uit twee onderdelen. Annemarije Pikaar, Coca-Cola: 'Gisteren en vandaag wordt de commercial "Samenkomen" uitgezonden. Deze commercial is gericht op bewustwording. In de tweede tv-spot, "Be OK", laten we zien dat een blikje van 330ml Coca-Cola 139 calorieën bevat. De commercial toont voorbeelden van fysieke inspanningen om die calorieën weer te verbranden. Wie daar geen zin in heeft, kan kiezen voor Coca-Cola Zero, het alternatief zonder calorieën. De "Be OK"-spot wordt vanaf 19 april drie weken uitgezonden. Er komen ook printuitingen in NRC en NRC Next.'

Commercial "Samenkomen":

Commercial "Be OK":

Gekoppeld aan de bewustwordingscampagne komt Coca-Cola met een aantal initiatieven als: meer keuze uit calorievrije of caloriearme dranken en kleinere verpakkingen en het gebruik van zoetstoffen van natuurlijke oorsprong.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie