De automaker en frisdrankgigant vertelden het Amerikaanse Adweek dat ze geen reclametijd hebben ingekocht in de tv-uitzending van het Oscar-gala op ABC. De Oscar-uitreiking is op 2 maart.
Het vertrek van de twee sponsors wordt opmerkelijk genoemd. Hyundai - de officiële auto-sponsor van de Academy Awards sinds 2009 - besteedde vorig jaar nog een recordbedrag van 12 miljoen dollar.
Coca - Cola was de laatste acht jaar als exclusieve sponsor aan het evenement verbonden, en was de derde sponsor qua uitgaven met een besteed bedrag van 8,5 miljoen dollar. Het vroeg tijdens de uitreiking van de Oscars, onder meer via actrices, aandacht voor het Diet Coke Red Dress Program voor hartfalen bij vrouwen.
Volgens Adweek zouden de plaatsen van beide vertrekkende sponsors snel zijn ingenomen door de concurrentie. General Motors zou de exclusieve positie van autosponsor overnemen. terwijl Pepsi de niet-alcoholische dranksponsoring van zijn grootste rivaal overneemt.
Verwacht wordt dat Pepsi, dat sinds 2005 niets meer met de Oscars deed, een grote promotionele actie zal houden voor de Regal Hollywood Theaters.
ABC wilde geen commentaar geven
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!