In de categorie Cyber scoorde Nederland goed met: 7 shortlist-vermeldingen (op 196 in totaal), waarvan 3 voor DDB & Tribal Amsterdam. Vorig jaar telde de score 9 vermeldingen. Vanuit Nederland waren er 68 inzendingen tegenover 80 vorig jaar. Vorig jaar won Nederland 6 Cyber Leeuwen.
Metropole Tweetphony voor het Metropole Orkest van Havas Worldwide Amsterdam
Waarom wachten tot het te laat is? van Dela door Ogilvy
The Sound of Creation voor Philips door DDB & Tribal Amsterdam
Hitchhike With a Like voor Volkswagen Beetle van DDB & Tribal Amsterdam
KLM Space van DDB & Tribal Amsterdam / Rapp Amstelveen
De twitter-film voor het Nederlands Film Festival van Woedend!/Wefilm
Get it done in a day fundraiser van Philip & Hugo
Design shortlistvermeldingen
Van de 234 shortlistvermeldingen in de categorie Design, gingen er vier naar Nederland:
Condensed Office – JWT Amsterdam – Direct Mail
Your Future Bottle – Heineken – DDB & Tribal Amsterdam
Nike+ House of Innovation – Selfridge Windows – Nike EMEA – ...,staat Creative Agency
Heineken Ignite – DDB & Tribal Amsterdam
Het aantal inzendingen uit Nederland in deze categorie is dit jaar sterk gestegen, van 19 naar 32. Nederland had vorig jaar geen Design Leeuwen te vieren.
Radio shortlistvermeldingen
Van de 166 vermeldingen op de Radio shortlist, komt er geen één uit Nederland. Het aantal Radio inzendingen was ook al dramatisch gekelderd ten opzichte van vorig jaar: van 23 naar 8. Er werd vorig jaar geen Radio Leeuw gewonnen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!