Burger King begint patatoorlog tegen McDonald's

Burger King heeft de aanval ingezet op aartsrivaal McDonald's. Het is in de VS vandaag begonnen met de verkoop van een nieuwe soort friet:de Satisfries. Burger King stelt dat zijn nieuwe patat 40 procent minder vet is en 30 procent minder calorieën bevat dan de patat van McDonald’s.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Burger King richt zich met zijn nieuwe patat op zijn grote rivaal McDonald’s. Het rekent voor dat een gemiddeld portie van de Satisfries 190 calorieën 8 gram vet bevat, veel minder dus dan bij de concurrent. In prijs zijn ze wel iets duurder, behalve in maaltijden voor kinderen.

Beslag en ribbels
Volgens Burger King is de nieuwe friet zoveel minder vet door een speciaal beslag dat olie-absorptie blokkeert.

De vetarme frietjes zijn geribbeld en makkelijk te onderscheiden van de reguliere frietjes.

Mislukte aanval
De patatoorlog is niet van vandaag. Eind jaren negentig plaatste Burger King nog een aanval op McDonald’s met een nieuwe friet, maar die mislukte hopeloos.

Ook in 2011 past Burger King zijn frietjes al aan en maakte ze dikker en minder zout. Nu komt het dan met een friet die vooral tegemoet komt aan het hogere gezondheidsbewustzijn van de Amerikanen.

Meer uitgeven
Burger King vermoedt dat ondanks de populariteit van gezonde producten zijn klanten de overstap van friet naar smoothies niet zullen maken. We zullen ze bereid zal iets meer uit te geven aan een gezondere bak patat.

Geheim
De nieuwe friet komt na maanden van onderzoek en ontwikkeling , en strenge geheimhouding. Journalisten moesten een overeenkomst ondertekenen niets naar buiten te brengen voordat zij de Satisfries mochten proeven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie