Niet een roddelrubriek met exclusieve fotorechten. Geen eigen persmoment ook. Zelfs geen schimmige foto bij een ziekenhuis van een paparazzi. Nee de wijze waarop de Amerikaanse Kevin Jonas, lid van popgroep Jonas Brothers, de geboorte van zijn eerste baby naar buiten bracht is nieuw en opmerkelijk. Hij sloot een deal met Procter & Gamble om het afwasmiddel Dreft via een tweet en een Facebook-post aan de wereld mee te laten delen dat er een baby is geboren.
Direct richten
De stap is opmerkelijk, en met en beetje gevoel voor overdrijving zelfs historisch. Het bevestigt de trend dat merken met behulp van sociale media de traditionele media passeren en zich direct met nieuws richten op consumenten. We kenden al wel de gesponsorde bruiloft en de gesponsorde geboorte, maar die waren alle door de nieuwsmedia zelf betaald. Nu worden zij zelfs overgeslagen en sponsoren en brengen de merken zelf het nieuws.
Het baby’tje van De Jonas Brother werd overigens een meisje met de naam Alena Rose Jonas. Op Twitter ging zij in het rond onder de hashtag BabyJonas.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!