Bookmaker onder vuur na omstreden stunt met Oscar Pistorius

De Engelse reclameautoriteiten hebben onderzoek aangekondigd naar een omstreden actie van bookmakerskantoor Paddy Power rond de Zuid-Afrikaanse atleet Oscar Pistorius.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Paddy Power beloofde zijn klanten hun ‘geld terug’ als Oscar Pistorius vrijuit gaat voor de moord op zijn vriendin Reeva Steenkamp; Money back if he walks. In de krantenadvertenties  stond Pistorius afgebeeld  als een Academy Award-standbeeld met de slogan "Het is Oscar Time".

Pistorius, van wie beide onderbenen zijn geamputeerd, schoot vorig jaar zijn vriendin Reeva Steenkamp dood. Hij wordt verdacht van moord, maar claimt zelf per ongeluk op zijn vriendin te hebben geschoten; hij dacht dat ze een inbreker was. Het proces tegen Pistorius loopt nu.

&;Zorgvuldige marketinganalyses&;

De Advertising Standards Authority heeft aangekondigd onderzoek te doen naar de stunt met Pistorius. De advertentie heeft sinds de lancering dit weekeinde tot 46 officiële klachten geleid.

Paddy Kennedy , de ceo van Paddy Power, is hiervan weinig onder de indruk. Hij zei dat de controversiële marketingstijl van zijn onderneming is gebaseerd door zorgvuldige marketinganalyses en onderzoek om ervoor te zorgen dat de "rendementen worden gemaximaliseerd ".

Dennis Rodman

Paddy Power heft een geschiedenis met controversiële marketingstunts. Onlangs sponsored het de trip van de Amerikaanse basketballer Dennis Rodman naar Noord Korea.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie