Bol.com geeft winkel nieuw design

Wie vandaag shopt bij Bol.com krijgt een nieuw design te zien. De afgelopen jaren voerde de webwinkel al meerdere designveranderingen door.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo werd onlangs nog de navigatiebalk aangepast. Vandaag zet Bol.com een volgende stap in het aanpassen van de winkel en wordt op grote schaal een nieuw design doorgevoerd. ‘Het nieuwe design sluit aan bij het toenemend gebruik van tablet en de transformatie van mediawinkel naar een winkel met tientallen speciaalzaken, waarbij inspiratie en beleving meer centraal staan’, aldus Bol.com. 

Lifestyle
‘Ons assortiment bestaat inmiddels uit meer dan 8 miljoen artikelen waarbij we ons ook steeds meer richten op nieuwe inspirerende categorieën en lifestyle-artikelen’,  aldus Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij Bol.com. ‘Zo hebben we de winkels Wonen, Sieraden & Horloges en Mooi & Gezond geopend en sinds begin augustus verkopen we baby- en peuterkleding. Deze veranderingen vragen om een nieuwe benadering waarbij inspiratie en beleving meer centraal staan en er meer aandacht is voor het brede assortiment. Met een nieuw design kunnen we onze klanten een meer persoonlijke en verrassende winkelbeleving bieden, waarbij niet alleen functionaliteit, maar ook emotie belangrijk zijn. Daarnaast willen we het winkelen via tablets zo makkelijk mogelijk maken.’

Witruimte
Met name het nieuwe lettertype en kleuraanpassingen moeten de winkel een rustigere en ‘warme’ uitstraling geven. De functionele en zakelijke stijl heeft plaatsgemaakt voor een neutralere basis met minder kleur. Hierbij heeft de interface een minder dominante rol en is de functie juist meer ondersteund. Dit betekent minder kaders en meer ruimte en wit. De herkenbare blauwe kleur blijft, maar wordt vooral ingezet als accentkleur. De veranderingen zijn onder andere terug te zien op de productpagina’s en in het ‘koopblok’. Met nieuwe elementen, zoals verschillende lijstpagina’s en inspiratiepagina’s, moet het design de mogelijkheid bieden iedere winkel de goede sfeer en beleving te geven. Extra witruimte en ruime opzet van de pagina’s moeten het gebruiksgemak, ook voor tablets, verhogen. Voor het winkelen via smartphones ontwikkelde bol.com al eerder een aparte mobiele website die reeds geoptimaliseerd was voor touch-gebruik.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie