Voor deze bijeenkomst staan er drie sprekers op het programma. Edwin de Jonge, big data specialist van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) onderzoekt nieuwe en innovatieve methoden en technieken om statistiek te maken, te analyseren en te presenteren. Hij zal een kort overzicht geven van een aantal experimenten, zoals het gebruik van twitterdata, verkeerslusdata en loonstrookjes.
Jan Willem van Beek, strategy director bij het Utrechtse Greenberry is verantwoordelijk voor digitale merkstrategie en campagnes voor onder andere Centraal Beheer, PostNL en VARA. Hij zal belichten welke waarde big data kunnen hebben voor merken en bedrijven.
Creative director, conceptmaker en designer Koen Geurts laat ons zien waarom de visualisatie een belangrijke component bij het toegankelijk maken van big data voor consumenten.
De bijeenkomst, die ook open staat voor niet-Utrechters, heeft plaats in de Big Data Week Utrecht 2013. Die is op zijn beurt is onderdeel van een wereldwijd event van maandag 22 t/m zondag 28 april 2013, simultaan gehouden in vijfentwintig wereldsteden, waaronder Barcelona, Perth, Kuala Lumpur, Köln, Shanghai, New York, Madrid en London.
Meer informatie is hier te lezen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!