British Petroleum heeft net een grote operatie achter de rug om af te raken van het 'petroleum'-imago van het bedrijf. Met de nieuwe naam "Beyond Petroleum" wil het bedrijf de nieuwe focus op duurzame energie laten zien. Het klassieke logo werd opgefrist tot een bloeiende bloem en een wereldwijde campagne moest de nieuwe koers van het bedrijf zichtbaar maken. Door de ramp met het boorplatform lijken al die inspanningen voor niets geweest te zijn. De koers van het bedrijf is al met meer dan 13% gedaald vanwege de inschatting van enorm grote schadeclaims die zullen komen.
En hoe communiceert het bedrijf zelf hierover? BP Global heeft duidelijk een team van vakmensen. De site opent met een "Gulf of Mexico update" en in het laatste press release zegt BP-baas Howard "BP is fully committed to taking all possible steps to contain the spread of the oil spill. We are taking full responsibility for the spill and we will clean it up, and where people can present legitimate claims for damages we will honour them." Yes we can voeg ik er dan aan toe! De lessen van Brent Spar en Exxon Valdez zijn kennelijk toch geleerd. En BP Nederland? Op de subsite lijkt het alsof de interne communicatie binnen het bedrijf nog wel wat beter kan: geen woord hier over de ramp, geen solidariteitsverklaring of iets. En dat vind ik dan wel weer raar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!