Bavaria overweegt om Bavaria City Racing nieuw leven in te blazen

Het race-evenement ging dit jaar voor de tweede keer niet door. Mogelijk wordt het spektakel volgend jaar voortgezet.

Bavaria overweegt om na twee jaar stilte het publieksevenement Bavaria City Racing weer voort te zetten. In 2015 vond het Formule I-evenement geen doorgang en ook dit jaar bleef het stil in Rotterdam.

Bavaria verbond zijn naam voor het eerst aan het racespektakel in Rotterdam in 2006 en bleef in totaal zes jaar aan het evenement in Rotterdam verbonden.

In 2008 organiseerde Bavaria voor het eerst en herhaalde dat in 2009.

In 2012 stapte het biermerk uit het evenement in Rotterdam en organiseerde . Bij gebrek aan sponsorgelden kwam Rotterdam City Racing na 2014 niet meer van de grond.

Global marketing director bij Bavaria, Lieke Duijmelings, zegt in een interview met Tijdschrift voor Marketing dat de brouwer het zeven jaar met plezier gedaan heeft in Rotterdam, Moskou en Dublin. Duijmelings: ‘Het was een opvallend evenement voor iedereen. Formule I was voor de happy few, Bavaria bracht het naar het grote publiek. Dat is een essentie die bij ons past. We willen dus kijken of we er een rol in willen en kunnen spelen.’

Duijmelings benadrukt dat het  nog niet concreter is dan dat. ‘We willen er echt even goed over nadenken.’

Het volledige interview met Duijmelings verschijnt in Tijdschrift voor Marketing (verschijningsdatum 6 september).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie