Appelsientje wil zijn claim ‘100% puur sap’ in de nieuwste reclamecampagne onderstrepen met commercials die ‘net echt’ zijn, ook puur dus (zie alle vier de commercials door dit bericht heen, inclusief full credits). Door een aantal gezinnen te vragen zelf een week lang hun eigen ontbijtsituatie te filmen, en het beeldmateriaal vervolgens te gebruiken om een commercial van te monteren, ontstaat een meer waarheidsgetrouwe weergave van de werkelijkheid, is de gedachte.
Zware ochtend
Die aanpak werd gekozen in samenwerking met reclamebureau ACHTUNG! mcgarrybowen en productiemaatschappij Wefilm. ‘Uniek’ wordt de manier van werken genoemd, maar nieuw is het toch niet echt. Wefilm maakte naam met ‘real life reclame’ en paste het concept van het uitdelen van camera’s zelfs ook eerder toe, namelijk voor een content-campagne voor Ouders van Nu (zie voorbeeldvideo helemaal onderaan).
Blije ochtend
Het campagnethema heeft de naam ‘100% pure momentjes’ meegekregen. De campagne rondom het ontbijt is de eerste onder die noemer.
Luie ochtend
De campagne kent ook een activatie-element. De doelgroep wordt uitgenodigd om het eigen ‘100% pure ochtendmoment’ te delen via de Appelsientje Facebook pagina. Appelsientje: ‘De winnaars zijn vervolgens de nieuwe hoofdrolspelers in de campagne op social media én in lokale media in hun eigen woonplaats.’
Fitte ochtend
Credits
Opdrachtgever: Appelsientje (onderdeel van FrieslandCampina Riedel)
Verantwoordelijk bij klant: Marlies van der Meulen (Brand Lead Appelsientje)
Bureau: ACHTUNG! mcgarrybowen
Creatie: Mark Muller, Julio Alvarez & Cesar Garcia
Account: Annabelle Klop
Strategie: Boris Nihom
RTV producer: Kim Buijs
Productiemaatschappij: WeFilm
Regie: Roel Welling
Producer: Dania Lopies
Edit & grading: The Compound
Geluid: Audentity
Activatie: MEC WavemakerMediabureau: MEC
Video Ouders van Nu:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!