Anheuser-Busch gaat viraal met Jibjabbers

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Virale filmpjes zijn goed voor je CV! Zo heeft bierfabrikant Anheuser-Busch de makers van de bekende virale hit in de arm genomen voor online promotie en web entertainment, aldus . Het bureau JibJab bedacht het filmpje vorig jaar in het kader van de Amerikaanse verkiezingen.

Het filmpje werd bekeken door zo'n 80 miljoen mensen, en Jibjabbers Gregg en Evan Spiridellis werden prompt gebombardeerd tot Bekende Amerikanen. Het liedje versloeg presidentskandidaten Bush en Kerry ruim in populariteit. De twee broers mochten zelfs een keer aanschuiven bij talkshowhost Jay Leno.
Voor Greg Spiridellis lijkt het geen probleem om met iets grappigs te komen: 'Je vindt veel inspiratie in bier, bij een wasmiddel wordt dat al een stuk moeilijker.'

Anheuser-Busch brouwt onder andere Budweiser, maar kent zware concurrentie van Miller. Bob Lachy, vice president bij Anheuser-Busch, over virale marketing: 'Als je al een website in de lucht hebt, is de media verder gratis.' Hij ziet virale marketing als een alternatief massamedium: 'Als je de cijfers van virale marketing bekijkt, heb je eigenlijk massamedia op een zeer persoonlijk niveau.'

De eerste Budweiser-filmpjes worden deze zomer verwacht, al is het virale er nu wel een beetje vanaf, door zo'n aankondiging.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie