In de radiospot van Albert Heijn kondigt een opgewekte vrouwenstem de ‘voordeligste route van Nederland’ aan, met 99 aanbiedingen voor 99 cent. De commercial viel het beste in de smaak bij vrouwen, maar dat geldt ook voor de nummer twee en drie.
De commercial van Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) werd tweede in april. ‘Heb je flessen voor mij’, vraagt een kind daarin zingend aan Frans Bauer. De zanger en het kind proberen zo (statie)geld in te zamelen voor de bouw van het Prinses Máxima Centrum.
Telegraaf en het Oranjefonds werden derde in de verkiezing. Ze haakten in op de troonswisseling met het speldje ‘Appeltje van Oranje’.
Het onderzoek werd uitgevoerd door Ruigrok | NetPanel. Tussen 26 april en 1 mei beoordeelden 616 Nederlanders (13-64 jaar) twintig radiocommercials. De winnende commercial dingt mee naar de jaarlijkse publieksprijs die op 11 juni wordt uitgereikt.
Beluister hieronder de radiocommercials:
Albert Heijn: ‘Route 99’
KiKa: ‘Flessenactie’
De Telegraaf: ‘Appeltje van Oranje’
Klik op de tabel om deze te vergroten:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!