De maatregelen staan in het kader van de Gezonde Weken, (start maandag 30 juni). mee. In deze actieweken staat het zogeheten Gezonde Keuze Klavertje centraal, dat staat voor veel vezels, weinig verzadigd vet, weinig suiker en weinig zout. Gedurende de actieweken, die lopen tot en met 13 juli, worden kortingen gegeven op gezonde producten. Consumenten kunnen via een online quiz een boodschappenpakket winnen. Ook stelt de supermarkt gezonde recepten beschikbaar.
Het Gezonde Keuze Klavertje is in het leven geroepen om het maken van een gezonde keuze makkelijker te maken voor de consument. De normen voor het klavertje zijn opgesteld in samenspraak met het Voedingscentrum, meldt Albert Heijn.
De perswoordvoerder van het Voedingscentrum meldt dat naar schatting 25% van het zout dat de gemiddelde Nederlander binnenkrijgt, uit brood komt. Of 10% zoutreductie voldoende is, is een ingewikkelde discussie, maar het feit dat AH het doet, is een stap in de goede richting, aldus het Voedingscentrum.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!