Accenture Innovation Awards Concept van de week–Crowdale: managers leren bij in hapklare brokken

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Inhoud en vorm: ze maakten beide de "> die ik laatst bijwoonde met bijna 200 anderen tot een succes. Mijn oud-collega Mike Hoogveld van RedFoxBlue praatte ons in een half uur bij over crosschannelmanagement. Minstens zo interessant was de vorm van dit onderwijs speciaal voor management. Live-webinars, uit de koker van .

We zagen al bij de AIA12. We blijven de digitale businessschool die kortlopende kwalitatieve managementcursussen aanbiedt ook dit jaar nauwgezet volgen. Vorig jaar was Crowdale net twee maanden live. Onveranderd is de vernieuwende aanpak binnen de opleidingswereld – het concept springt in op de bekende spagaat tussen tijdgebrek en toch bijblijven op je vakgebied. Crowdale heeft het portfolio inmiddels sterk uitgebreid rond drie thema’s: commercie, persoonlijke ontwikkeling en innovatie.

Wat houdt Crowdale in?
“In live-webinars delen business-experts en professoren hun kennis. Executives die scherp willen blijven, krijgen met Crowdale prikkelende leerervaringen op het gebied van innovatie, marketing, sales en leiderschap. Alles op MBA-niveau, en altijd gericht op persoonlijke groei en bedrijfsgroei”, vertelt Yves Viegen. “Naast de colleges beschikken de deelnemers over een omgeving met opdrachten en ruimte voor overleg en dialoog, met elkaar en met de docent. Voor de laagdrempeligheid gebeurt alles online. Geen reiskosten, geen reistijd. Daarbij helpt het dat we ook ’s avonds live zijn. Je kunt één college afnemen, maar evengoed ga je voor een abonnement zonder limiet.”

Uitdagen in digitale omgeving
Yves startte Crowdale samen met Camiel Notermans op. “Hij zat bij Nyenrode en ik bij het FD. We organiseerden de FD Career Challenge, een wedstrijd voor 4.500 young professionals, waarmee een MBA te winnen was. We ontdekten dat je mensen heel goed kunt uitdagen in een digitale omgeving. Op een dag accepteer je dan simpelweg niet meer dat de kloof steeds groter wordt tussen het aanbod van traditionele scholing en de digitale realiteit waarin we leven en werken.” Crowdale is in het afgelopen jaar gesterkt in hun overtuiging. Yves: “Niet meer twee dagen inspiratie opdoen op een dure locatie om vervolgens in agendastress te komen. Je past de nieuwste inzichten in je vak direct toe.”

Actief, sociaal en digitaal
Crowdale-colleges zijn altijd live, met de chatfunctie breek je als leerling in. Het is te vergelijken met je vinger opsteken. Moderators bekijken de reacties en plaatsen de relevante zodat de presentator direct kan reageren Andere vragen worden beantwoord door de moderator of de andere deelnemers. Yves: “ Wat opvalt is dat in een college meestal vijf à zes vragen worden gesteld. In de collegezaal mag je al blij zijn met twee stuks. Actief en in het hier en nu interacteren met de docent en mededeelnemers – zo werkt Crowdale. Het zorgt voor een veel hogere retentie van kennis.”

Wat is het verdienmodel?
Crowdale rekent per college 595 euro. Om permanente educatie laagdrempelig te maken, zijn er twee abonnementsvormen. Drie colleges voor 1.250 euro of onbeperkte les voor 2.500 euro. Yves: “Ter vergelijking: bij traditionele businessschools kost een enkel programma vaak al zomaar hetzelfde.” In een klas zitten tussen de 10 tot 150 deelnemers. “We krijgen vaak terug dat deelnemers elkaar verder helpen. Het netwerkaspect van les op locatie lijkt via Crowdale in stand te blijven.”

‘Innoveer als een start-up’
Zitten en luisteren is één, maar wat levert het op? Volgens Yves is dat heel concreet. “Aan het einde van ‘Business Models’ heb je een nieuw businessplan en na ‘Innoveer als een start-up’ een gevalideerd ‘minimal viable-product’. Die laatste scholing is voor bedrijven met lange innovatietrajecten iets om in de gaten te houden – Crowdale belooft een snelle manier van toetsen in de markt of ideeën levensvatbaar zijn.

De grootste worden
Yves: “Ons onderwijs is toegankelijk voor iedereen. Enerzijds richten we ons op het individu via de open markt, daarnaast ontwikkelen we trajecten op maat voor bedrijven. Volledig online of met een mix van fysiek en digitaal. Zo hebben we afgelopen najaar meegewerkt aan een programma voor Sanoma, een project voor honderdvijftig personen uit negen verschillende landen. Ons doel is om over drie jaar meer mensen op te leiden dan op alle Nederlandse businessschools bij elkaar.”

Een voorproefje van Crowdale?

Accenture organiseerde in het afgelopen najaar de zesde editie van de Innovation Awards voor nieuwe, innovatieve en veelbelovende concepten in de media-, communicatie- en high-techindustrie. 525 Innovators schreven zich in. Inmiddels hebben we de prijzen uitgereikt. Op de vind je een uitgebreid verslag in woord en beeld van de uitreiking tijdens het Innovation Event. Dit jaar weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen op de Blauwe Tulp en de Publieksprijs. Inschrijven voor de AIA13 kan in de loop van mei.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie