ABN AMRO is partner van DDW sinds 2009, en hoofdsponsor sinds 2011. Sponsor Manager Ilona Roolvink van ABN AMRO: ‘Ontwerpers zijn onze klanten. Wij willen hen graag ondersteunen met onze kennis en expertise. Dutch Design Week is het podium voor ontwerpend Nederland. We zijn dan ook blij dat we nog langer aan DDW verbonden blijven.’
DDW en ABN AMRO willen de focus op ontwikkeling en ondersteuning van jong talent uitbouwen. Met de organisatie van een speciaal talentprogramma, wil de bank kennis en ervaring uitwisselen en haar netwerk, het bedrijfsleven en de ontwerpwereld met elkaar verbinden. Dat gebeurt onder meer via het project Driving Dutch Design, waarin een selectie ontwerpers elf maanden lang intensief wordt begeleid door een personal coach van de bank en masterclasses bijwoont van gerenommeerde bedrijven. Daarnaast biedt ABN AMRO een podium: ontwerpster Miriam van der Lubbe is aangetrokken als curator van zogenaamde Hotspots, waarin tijdens DDW werk van veelbelovende ontwerpers tentoongesteld wordt. Tot slot wordt er tijdens het evenement een vervolg gegeven aan de aansluiting op beleidsthema’s van de provincie Noord-Brabant, vanuit de sectorkennis van de bank. Daartoe wordt onder meer gewerkt aan thematische seminars.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!