Afgelopen december lanceerde Adfo Groep het volledig vernieuwde online platform. Online is nooit af, dus we hebben op basis van input van bezoekers gewerkt aan een aangescherpt design van de homepage waardoor de content die de redactie samen met de tientallen bloggers uit het vak creëert nog beter naar voren komt.
Vijf belangrijke veranderingen:
- We kiezen 1 openingsverhaal om te laten zien wat het belangrijkste nieuws of issue van dat moment is
- In een oogopslag is te zien wat de populaire artikelen zijn.
- De nieuwsbrief heeft een nieuwe look gekregen in lijn met het design van de site. Een goede reden om hem vaker te gaan versturen. Vanaf volgende week krijgen abonnees de nieuwsbrief op dinsdag en donderdag. Ze bevatten, naast meer generiek nieuws, straks altijd een aantal berichten die alleen voor leden toegankelijk zijn.
- Binnen een maand krijgen abonnees van Communicatie namelijk dagelijks toegang tot exclusieve online content, herkenbaar aan de sleutel. Het gaat om het laatste nieuws, de duiding daarvan, interviews, dossiers en het archief.
- De (blog)artikelen uit de diverse channels komen nu goed naar voren
- De bladerfunctie is verbeterd waardoor ook grasduinen door de artikelen makkelijker is geworden
De regelmatig terugkerende bezoeker is misschien benieuwd naar wat de veranderingen tot nu toe hebben opgeleverd. Het aantal views van CommunicatieOnline is het afgelopen kwartaal spectaculair gestegen met 240% ten opzichte van vorig jaar. Het aantal unieke bezoekers steeg zelfs met 260%. Nu hadden we ook een heuse viral te pakken: 14 foute verkiezingsaffiches. Maar ook zonder dit artikel zouden we ruim zijn verdubbeld.
Dit waren de 5 andere meest gelezen artikelen van het afgelopen kwartaal:
- Vraag naar communicatieprofessionals in Nederland stijgt enorm
- Slimme guerillastunt: hoe UPS en TNT reclame maken voor DHL
- Dit zijn de 10 invloedrijkste communicatiemensen van Nederland
- 15 hilarische verkiezingsfilmpjes
- Linda trapt in moord-hoax rond mislukte Olympische opening
De komende maanden wordt de online content steeds verder verrijkt, bijvoorbeeld met data over bureaus en adverteerders uit onze Marcombase. We blijven luisteren naar lezers en bezoekers van het platform, dus heeft u nog ideeën en suggesties: laat het mij weten.
Rocco Mooij – roccomooij@adfogroep.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!