In totaal werden duizend Nederlanders ondervraagd naar hun mening over uitingen die tijdens de Olympische Spelen.
De wijze waarop Samsung inhaakte op de Olympische Spelen riep de meeste sympathie op. Samsung sponsort Dorian van Rijsselberghe en vulde dit onder meer in door te training van de windsurfer te optimaliseren met technologie. Met een interactieve virtual reality-ervaring werd een windsurf-training op open zee in 360º nagebootst, inclusief windsnelheid- en richting. Deze ervaring heeft Samsung voor iedereen toegankelijk gemaakt door middel van de Samsung Gear VR.
NS met Dafne Schippers en het eerbetoon van NOC*NSF aan Sanne Wevers volgen met een gedeelde tweede plaats. De NS is supporter van Dafne Schippers en de sprintster is ambassadrice van de NS KidsClub. Samen resulteerde dit in een inhaakactie met de AtletiekUnie die erop is gerichtd om kinderen op een speelse manier in beweging te brengen. De 'eerbetoon-advertentie' van NOC*NSF met Sanne Wevers laat van dichtbij zien hoe het leven van topsporters ècht is. Meer dan 150 Nederlandse sporters spelen een actieve rol in de campagne.
Inhakers op social media
De 'Olympische Actie Teller' die Adformatie samen met Activate & Co bijhield tijdens de Olympische Spelen laat zien dat er in totaal 42 inhakers zijn verschenen.
Verder is op de website De Beste social media een overzicht te vinden van inhakers van merken op hun eigen social media kanalen. Meest succesvol is hier de inhaker die Chocomel plaatste, met 11 duizend likes en 409 shares, gevolgd door M&M’s Nederland (425 likes, 16 shares) en HEMA (390 likes, 55 shares).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!