Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel AH groeit nauwelijks

Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2013 amper gegroeid: slechts 0,1 procent ten opzichte van 2012.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens voorlopige Nielsen-cijfers heeft AH nu een aandeel van 33,8 procent, 0,1 procentpunt hoger dan in 2012. De stijging is met name gerealiseerd door opening van nieuwe winkels en de groei van de online verkopen. De decembermaand viel tegen.

Ahold maakte vanochtend de cijfers van het vierde kwartaal bekend. De
 omzet van het concern daalde 4,2 procent tot 7,5 miljard euro. Tegen constante wisselkoersen kwam de daling uit op 1,1 procent. In Nederland groeide de omzet nog wel met 0,7 procent. Dat was voornamelijk te danken aan de online-activiteiten van Ahold, zoals bol.com en albert.nl.

Over heel 2013 bedroeg de omzet van Ahold 32,6 miljard euro, een daling van 0,2 procent. Als de effecten van wisselkoersen worden meegenomen, was er sprake van een stijging met 2 procent.

De Ahold-top spreekt van een &;uitdagende markt&;.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in