Marktaandeel AH groeit nauwelijks

Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2013 amper gegroeid: slechts 0,1 procent ten opzichte van 2012.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens voorlopige Nielsen-cijfers heeft AH nu een aandeel van 33,8 procent, 0,1 procentpunt hoger dan in 2012. De stijging is met name gerealiseerd door opening van nieuwe winkels en de groei van de online verkopen. De decembermaand viel tegen.

Ahold maakte vanochtend de cijfers van het vierde kwartaal bekend. De
 omzet van het concern daalde 4,2 procent tot 7,5 miljard euro. Tegen constante wisselkoersen kwam de daling uit op 1,1 procent. In Nederland groeide de omzet nog wel met 0,7 procent. Dat was voornamelijk te danken aan de online-activiteiten van Ahold, zoals bol.com en albert.nl.

Over heel 2013 bedroeg de omzet van Ahold 32,6 miljard euro, een daling van 0,2 procent. Als de effecten van wisselkoersen worden meegenomen, was er sprake van een stijging met 2 procent.

De Ahold-top spreekt van een &;uitdagende markt&;.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie